Game Art
EN
I’ve had the privilege to share my work as a conference and keynote speaker at prestigious events, institutions and organisations around the world, including Google, Disney Research, UCLA and The Smithsonian Museum, to name a few (please see a more extensive listing below).
As a teacher, I currently conduct medium to long-term courses on art and design fundamentals, concept development, game design, character design and accessibility at several universities in Switzerland and abroad including SAE Institute in Zurich, Chur University of Applied Sciences (FHGR), EPAC in Saxon, and the European University of Lisbon in Portugal. I also conduct short ad-hoc workshops on various topics relating to interaction design, and host events on behalf of the International Game Developers Association (IGDA).
On a more individual level, I mentor individuals both online and in person—giving aspiring game designers and artists guidance in their work as well as preparation for further studies and their careers.
Below are featured sample exercises that include concept development, observational drawing, anatomy, shape design, character development, thumbnailing and animation—often using artwork from familiar game franchises as case studies to learn from the best and heighten interest.
DE
Ich hatte das Privileg, meine Arbeit als Konferenz- und Hauptredner bei renommierten Veranstaltungen, Institutionen und Organisationen auf der ganzen Welt zu teilen, darunter Google, Disney Research, UCLA und das Smithsonian Museum, um nur einige zu nennen (siehe unten für eine ausführlichere Liste).
Als Dozent leite ich derzeit mittel- bis langfristige Kurse zu den Grundlagen von Kunst und Design, zur Konzeptentwicklung, zum Game Design, zum Character Design und zur Barrierefreiheit an mehreren Universitäten in der Schweiz und im Ausland, darunter das SAE Institute in Zürich, die Fachhochschule Chur (FHGR), die EPAC in Saxon und die Europäische Universität Lissabon in Portugal. Ich leite auch kurze Ad-hoc-Workshops zu verschiedenen Themen im Zusammenhang mit dem Interaktionsdesign und veranstalte Events im Auftrag der International Game Developers Association (IGDA).
Auf individueller Ebene biete ich Einzelpersonen sowohl online als auch persönlich Mentoring an und gebe angehenden Spieledesignern und Kunstschaffenden Anleitung bei ihrer Arbeit und Vorbereitung auf weitere Studien und ihre Karriere.
Nachfolgend sind einige Beispielübungen aufgeführt.